Vergeten uit te checken

Vergeten uit te checken?

Niet uitgecheckt??

Heeft u niet uitgecheckt? Bijvoorbeeld omdat het poortje het niet deed of u het gewoon vergeten bent? Dan heeft u teveel betaald. U kunt te veel betaald saldo terugvragen.

Verkeerd bedrag of mislukte betaling?

Het kan ook zijn dat er een te hoog bedrag is afgeschreven. Of de betaling bij een automaat is mislukt. U kunt dan ook het teveel betaalde geld terugvragen. Een medewerker van het servicepunt van uw vervoerder kan u hier verder mee helpen.

Saldo terugvragen?

Heeft u gereisd met uw Bus-, Tram- of Metro-vervoerder maar vergeten uit te checken? Vraag dan uw saldo terug op www.uitcheckgemist.nl (nieuw venster). Het kan nu eenvoudig worden geregeld via de centrale website.

Bij het inchecken in bus, tram of metro wordt er namelijk direct € 4,= van uw OV-chipkaart afgeschreven als borg. Bij het uitchecken wordt het niet-verbruikte reissaldo op uw OV-chipkaart teruggeboekt. Als u vergeet uit te checken bent u die borg dus kwijt. Voor de NS is een eigen site.

Kijk hier specifiek voor de site van de NS:  http://www.ns.nl/klantenservice/vergeten/in-en-uitchecken-vergeten.html

Dit bericht is gepost in Nieuws. Bookmark de link.