Snel je saldo terugvragen
Je vraagt in drie simpele stappen jouw saldo terug. Dit kan als je niet hebt in- of uitgecheckt in bus, trein, tram en metro van Arriva, QBuzz, GVB, HTM, RET, Keolis/Syntus, U-OV, EBS, Connexxion en NS.
Ga naar uitcheck gemist.
Je vult in bij welke halte of op welk station je bent in- en uitgestapt. Dan berekenen wij wat de rit heeft gekost. Als je te veel hebt betaald, krijg je saldo terug. Dit saldo kun je dan bij een ophaalautomaat op je OV-chipkaart zetten. Je kiest op de automaat voor ‘Bestelling ophalen’.
Je mag tussen januari en juni en tussen juli en december voor maximaal drie ritten per vervoerder saldo terugvragen. In de reishistorie zie je alle ritten zonder check-uit van de laatste 180 dagen. Het kan soms even duren voordat een rit zichtbaar is. In de meeste gevallen binnen 14 dagen maar uiterlijk binnen 62 dagen.
Privacy
Translink is samen met de deelnemende vervoerders verantwoordelijk voor Uitcheckgemist.nl. Hier kun je inzicht krijgen in incomplete ritten, zoals een check-in zonder check-uit en saldo terugvragen.