Klantenservice

Hieronder vind je antwoord op de meest gestelde vragen. Staat je antwoord hier niet bij? Neem dan contact op met onze klantenservice. Dit kan door onderaan deze ‘meest gestelde vragen’ lijst je gegevens in te voeren en te versturen. Wij zullen binnen 24 uur reageren.

Heb je een vraag over een bestaande order? 
Vermeld dan je ordernummer zodat we je snel kunnen helpen.

Klantenservice

Meest gestelde vragen

Heb je reissaldo of een abonnement in onze OVshop besteld? Dan staat je bestelling  klaar om afgehaald te worden  Deze kan je afhalen bij een van de OV automaten in de bus, trein- of metrostation, supermarkt of tabakszaak.

Ga met je OV-chipkaart naar de automaat, kies ‘ophalen bestelling’ en volg daarna de instructies op het scherm. Wanneer er een storing optreedt bij het ophalen van je saldo of abonnement, neem dan contact met onze op via onze klantenservice of  via het telefoonnummer op je orderbevestiging.

Heb je een bestelling gedaan in onze webshop? Dan wordt deze nog dezelfde dag verstuurd via PostNL. Klopt je afleveradres maar wordt je bestelling niet binnen de 3 werkdagen bezorgd neem dan contact met ons op.

Dit kan via het onderstaande contactformulier. Wij zorgen dan voor een passende oplossing.

Het kan voorkomen dat het abonnement niet werkt waardoor er steeds saldo wordt afgeschreven van de OV-chipkaart. Dit kan meerdere oorzaken hebben:

Een verkeerde centrumzone of te lage sterwaarde
Check hier je centrumzone en/of sterwaarde. 
Is de centrumzone of sterwaarde verkeerd, dan kun je dit hier wijzigen.

Het reissaldo op je OV-chipkaart is negatief
Check hier om je saldo te controleren.
Is je reissaldo negatief? Bestel hier je reissaldo.

Het abonnement voor een verkeerde OV-chipkaart klaar gezet
Staat je abonnement op een verkeerde OV-chipkaart, dan kun je dit hier wijzigen.

Hoe kies ik mijn centrumzone?
Heel Nederland is verdeeld in zones voor het openbaar vervoer. De zones zijn speciaal bedoeld voor de ‘regio’ abonnementen om te bepalen in welke regio’s je met jouw abonnement kunt reizen. Zie de zonekaart om jouw zone en sterwaarde te bepalen op de zonetool

Hoe kies ik mijn sterwaarde?
De sterwaarde is het aantal zones dat je kunt afleggen vanaf jouw zone. Hierbij geldt dat de ‘eerste’ sterwaarde de zone is.
Zie de zonekaart om jouw zone en sterwaarde te bepalen op de zonetool en sterwaarde tool

Advies nodig?
De OVshop helpt je graag! Voor €9,95 geven een van onze experts een uitgebreid reisadvies.
Deze is hier te bestellen.

Het kan voorkomen dat het abonnement niet werkt waardoor er steeds saldo wordt afgeschreven van de OV-chipkaart. Dit kan meerdere oorzaken hebben:

Een verkeerde centrumzone of te lage sterwaarde
Check hier je centrumzone en/of sterwaarde. 
Is de centrumzone of sterwaarde verkeerd, dan kun je dit hier wijzigen.

Het reissaldo op je OV-chipkaart is negatief
Check hier om je saldo te controleren.
Is je reissaldo negatief? Bestel hier je reissaldo.

 Het abonnement voor een verkeerde OV-chipkaart klaar gezet
Staat je abonnement op een verkeerde OV-chipkaart, dan kun je dit hier wijzigen.

De persoonlijke OV-chipkaart wordt alleen door Translink Systems uitgegeven. Zij leveren binnen 10 werkdagen jouw persoonlijke OV-chipkaart. Voor vragen over de levering van je persoonlijke OV-chipkaart kun je terecht bij de OV-chipkaart klantenservice via 0900-0980 (gebruikelijke belkosten) of www.ov-chipkaart.nl.

Helaas kunnen wij van de OVshop geen inzicht geven in reistransacties. Hieronder geven we je de gegevens door van de bedrijven die dit wel kunnen.

www.ov-chipkaart.nl
Via deze site kun je een persoonlijk account aanmaken waardoor je je OV-reistransacties kunt inzien en uitprinten.

www.ns.nl (alleen trein)
Via deze site kun je een persoonlijk account aanmaken waardoor je inzicht kunt krijgen in alleen je treinreizen.

OV-machines van de NS, RET en GVB
Bij de OV-machines kun je je transacties bekijken en hier kun je ook een uitdraai van maken.

Bekijk de meest gestelde vragen over de OV-chipkaart via: OV-chipkaart vaak gestelde vragen.

Contact met onze klantenservice

  • Het ordernummer, indien van toepassing. Dit vindt je terug op de pakbon of in de bevestigingsmail.
  • Probeer de vraag zo specifiek mogelijk te beschrijven voor de beste en snelste afhandeling.
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.