OV-chipkaart verloren of stuk

Het geeft veel ongemak wanneer een OV-chipkaart is kwijtgeraakt. Zeker indien u dagelijks gebruik maakt van het openbaar vervoer. Gelukkig zijn er acties die u direct kunt ondernemen om de schade te beperken. Hieronder vindt u de stappen om te ondernemen wanneer u uw OV-chipkaart bent verloren.

OV-chipkaart stuk of vervangen

Anonieme OV-chipkaart verloren

Bent u uw anonieme OV-chipkaart verloren dan kunt u gemakkelijk een nieuwe bestellen via: www.OVshop.nl. U kunt deze bestellen met saldo vooraf eropgeladen (10, 20, 30 Euro). U heeft uw nieuwe anonieme OV-chipkaart binnen twee werkdagen weer in huis en u kunt hier direct mee reizen.

Het is voor een anonieme OV-chipkaart helaas niet mogelijk om het saldo te laten overzetten op uw nieuwe anonieme OV-chipkaart, zoals met de persoonlijke OV-chipkaart. Dit betekent dat indien u een anonieme OV-chipkaart met saldo kwijtraakt u het saldo hierop helaas niet kan terugkrijgen.

Persoonlijke OV-chipkaart verloren

Indien u uw persoonlijke OV-chipkaart kwijtraakt is het geadviseerd om zo snel mogelijk uw oude kaart te laten blokkeren en te vervangen. Op deze manier voorkomt u dat andere mensen die uw kaart eventueel vinden gebruik maken van uw reissaldo of reisproducten. Natuurlijk zorgt u op deze manier ook dat u zo snel mogelijk weer kan reizen met het openbaar vervoer zoals u dat gewend bent.

U kunt uw verloren OV-chipkaart laten blokkeren en vervangen op twee verschillende manieren:

  1. Bel met de OV-chipkaart klantenservice via 0900-0980 (gebruikelijke belkosten, ma t/m vr: 07:00u – 21:30u, za / zo en feestdagen: 10:00u – 16:00u). U kunt telefonisch aangeven dat uw oude OV-chipkaart dient te worden geblokkeerd en direct een vervangende OV-chipkaart aanvragen.

(Alleen indien u uw oude kaart heeft toegevoegd aan een ov-chipkaart.nl account): Log in op www.ov-chipkaart.nl. Via uw account kunt u aangeven dat u uw OV-chipkaart bent verloren. Op deze manier wordt uw oude OV-chipkaart geblokkeerd en wordt een nieuwe kaart verstuurd naar uw thuisadres.

U ontvangt uw nieuwe persoonlijke OV-chipkaart doorgaans binnen een week. Eventueel saldo dat op uw oude OV-chipkaart stond wordt teruggestort op uw bankrekening. Eventuele reisproducten zoals kortings- of vrijreizen-abonnementen worden automatisch overgezet naar uw nieuwe OV-chipkaart.

Let op: Uw OV-chipkaart wordt verzonden naar het adres dat u hebt opgegeven toen u de persoonlijke OV-chipkaart hebt aangevraagd, of het adres dat u heeft aangegeven in uw account op ov-chipkaart.nl. Indien u inmiddels bent verhuisd en de adreswijziging nog niet heeft doorgegeven dan wordt uw OV-chipkaart automatisch naar uw oude adres verzonden. Via uw account op www.ov-chipkaart.nl kunt u uw adreswijziging doorgeven.

OV-chipkaart stuk

Als je OV-chipkaart stuk of gebroken is, moet deze ook vervangen worden, net als dezelfde manier als de kaart verloren is. Dit kan op de OV-chipkaart website geregeld worden!

Wil je in de toekomst voorkomen dat je kaart stuk gaat? Wellicht is het intrasant om een hoesje bij de kaart aan te schaven. Bekijk onze handige accessoires voor OV-chipkaarten en andere passen.

Aanbieding!
0,99
Aanbieding!
0,00
1,99
1,99
2,49
2,49
2,49
2,24
3,49
1,99
2,49
Aanbieding!
1,99
3,99
Aanbieding!
Aanbieding!
2,99

Reissaldo en reisproducten

Bent u op zoek naar reissaldo of reisproducten voor op uw OV-chipkaart? Op www.ovshop.nl vindt u een groot aanbod aan kortings- en vrijreizenabonnementen voor het openbaar vervoer.

Reissaldo is gemakkelijk en veilig te bestellen via www.OVshop.nl.

De webwinkel www.ovshop.nl is een label van Chip Bizz BV te Abcoude, officieel deelnemer in het OV-chipkaart scheme van Translink Systems en een onafhankelijk verkoper van openbaar-vervoersproducten voor consumenten.

Overige informatie

Heeft u nog steeds vragen? Op de pagina overige informatie vindt u bruikbare links naar contactgegevens en hulpmiddelen van de vervoerders.