vragen en antwoorden

FAQ

Voor vragen en antwoorden heeft OVshop een frequently asked questions pagina voor je opgesteld.
Hier vind je alle nodige informatie op het OV gebied.

Mijn bestelde saldo staat niet op mijn OV-chipkaart, wat nu?

Heb je reissaldo bij de OVshop besteld? Dan is deze order goed ontvangen en staat het saldo klaar. Dit kan opgehaald worden in de bus, op het station, bij de supermarkt en tabakszaken. Dit kan je doen door "Bestelling Ophalen" te selecteren bij de OV-automaat.

Ik heb mijn bestelling nog niet ontvangen!

Heb je een bestelling gedaan in onze webshop? Dan word deze naar je opgestuurd per PostNL.
Met PostNL hebben wij een contract dat de brieven en pakketten binnen 24/48 uur op elk adres in Nederland  bezorgd wordt.  
Is het adres juist? Check deze na in de orderbevestiging.
Wordt deze bestelling niet binnen de 3 werkdagen bezorgd dan vernemen wij dit graag en zorgen wij voor een oplossing.

Mijn abonnement werkt niet!

Het kan voor komen dat het abonnement niet werkt waardoor er nog steeds saldo word afgeschreven. Dit kan meerdere redenen hebben.

Je hebt een verkeerd centrumzone gekozen.
Je hebt een te lage sterwaarde geselecteerd.
Het reissaldo op je OV-chipkaart is negatief.

Hierdoor zal het abonnement niet werken. Staat het reissaldo negatief? Dan word het abonnement inactief gezet. Reissaldo kun je hier bestellen.

Wat is mijn centrumzone en sterwaarde?

Hoe kies ik mijn centrumzone?
Heel Nederland, ook jouw regio is verdeeld in zones voor het openbaar vervoer. De zones zijn speciaal bedoeld voor de ‘regio’ abonnementen om te bepalen binnen welke regio(s) men vrij kan reizen. Binnen de zone die je kiest voor jouw abonnement kan je vrij reizen.

Hoe kies ik mijn Sterwaarde?
De sterwaarde is het aantal zones dat je kunt afleggen vanaf jouw zone. Hierbij geldt dat de ‘eerste’ sterwaarde de zone is.
Zie de zonekaart om jouw zone en sterwaarde te bepalen op de zonetool van Connexxion

Te veel moeite?
De OVshop helpt je graag! Voor €9,95 geven een van onze experts een uitgebreid reisadvies.
Deze is hier te bestellen.

Mijn centrumzone en/of sterwaarde van mijn abonnement is onjuist. Hoe verander ik dat?

Bij een verkeerd geselecteerd centrumzone, kan je buiten je zone reizen. Hierdoor kan je onnodig extra kosten maken. Het aantal zones dat je reist word bepaald door de sterwaarde.

Als je een verkeerde zonenummer of sterwaarde hebt geselecteerd, kunnen wij dat voor je aanpassen. Stuur een mail naar info@ovshop.nl met als onderwerp je ordernummer en het juiste zonenummer en aantal sterren. De kosten hiervoor bedragen €2,50.
Alle informatie over sterwaardes en zonnenummers kun je vinden bij het abonnement advies van 9292.nl of je kunt een uitgebreid advies bestellen via OV reisadvies

Vragen over de Persoonlijke OV-chipkaart.

De persoonlijke OV-chipkaart wordt alleen door TransLink uitgegeven. Zij leveren binnen 10 werkdagen jouw persoonlijke OV-chipkaart. Voor vragen over de  levering van je OV-chipkaart kun je terecht bij de klantenservice van de TransLink via 0900-0980 of www.ov-chipkaart.nl

Ik heb nog een vraag over de OV-chipkaart.

Bekijk hier de meest gestelde vragen over de OV-chipkaart. OV-chipkaart vaak gestelde vragen