Vaak gestelde vragen over de OV-chipkaart

Bekijk hieronder de meest gestelde vragen over de OV-chipkaart. Wordt uw vraag niet beantwoord? Neem dan contact met ons op.

Anonieme OV-chipkaart

Anonieme OV-chipkaart Reden Formulier
Kaart doet het niet Ga langs een servicebalie van de vervoerder om te controleren of uw kaart echt kapot is. Het kan zijn dat er iets anders aan de hand is, wat eventueel kan worden opgelost bij de balie. Indien uw kaart echt defect is kunt u deze samen met het formulier opsturen om uw saldo terug te vragen. Teruggave saldo anonieme OV-chipkaart (pdf)
Vergeten uit te checken Ga naar http://www.uitcheckgemist.nl om uw saldo terug te vragen. Uitcheck gemist
Kaart is geblokkeerd Ga langs een servicebalie van de vervoerder om de OV-chipkaart te laten de-blokkeren. Het kan zijn dat er iets anders aan de hand is, dit kan bij de balie opgelost worden. Indien men u bij de balie niet kan helpen, bel dan de servicelijn van OV-chipkaart. Bel: 0900-0980
Kaart niet meer geldig Uw anonieme kaart is niet meer geldig. U stuurt uw kaart met het formulier op en vraagt uw reissaldo terug. Teruggave saldo anonieme OV-chipkaart (pdf)

Persoonlijk OV-chipkaart

Persoonlijk OV-chipkaart Reden Formulier
Gegevens wijzigen Indien u bent verhuisd of uw gegevens zijn gewijzigd kunt u dit doorgeven met dit formulier. Hiermee ontvangt u geen nieuwe kaart, alleen uw bestaande gegevens worden gewijzigd. Wijziging persoonsgegevens voor een persoonlijke OV-chipkaart (pdf)
Kaart doet het niet Ga langs een servicebalie van de vervoerder om te controleren of uw kaart echt kapot is. Het kan zijn dat er iets anders aan de hand is, wat eventueel kan worden opgelost bij de balie.
Indien uw kaart echt defect is kunt u met dit formulier een vervangende kaart aanvragen. Kosten: € 11,-
Aanvraag vervangende kaart voor een defecte of onjuiste persoonlijke OV-chipkaart (pdf)
Verkeerde gegevens op kaart Indien er verkeerde persoonsgegevens op uw kaart staan (naam, foto, geboortedatum of geslacht) en u een nieuwe vervangende (nieuwe) kaart wilt, kunt u uw oude kaart terugsturen met dit formulier. Kosten: € 11,- Aanvraag vervangende kaart voor een defecte of onjuiste persoonlijke OV-chipkaart (pdf)
Automatisch opladen aanvragen (online) Automatisch opladen kunt u online aanvragen via http://www.ov-chipkaart.nl. U hebt hiervoor een Mijn OV-chipkaartaccount nodig. Automatisch opladen online aanvragen (opent in nieuw tabblad)
Automatisch opladen aanvragen (formulier) Indien u geen Mijn OV-chipkaartaccount heeft kunt u automatisch opladen aanvragen door middel van het ‘aanvraagpakket automatisch opladen’. U dient een kopie bankafschrift toe te voegen voordat u dit formulier verzend. Aanvraagpakket ‘automatisch opladen’ aanvragen (opent in nieuw tabblad)
Automatisch opladen wijzigen U wilt een rekeningnummer of bedrag wijzigen van automatisch opladen of automatisch opladen stopzetten. Wijziging automatisch opladen op een persoonlijke OV-chipkaart (pdf)
Persoonlijke OV-chipkaart beëindigen overleden kaarthouder U wilt een persoonlijke kaart van een overleden kaarthouder beëindigen. Beëindiging en teruggave saldo van een persoonlijke OV-chipkaart (pdf)
Uw eigen persoonlijke OV-chipkaart opzeggen (online)
Indien u uw persoonlijke OV-chipkaart is verlopen kunt u deze via dit formulier beëindigen. Deze vult u in op http://www.ov-chipkaart.nl om deze vervolgens uit te printen en te verzenden tezamen met uw kaart. Beëindiging en teruggave saldo van een persoonlijke OV-chipkaart (opent in nieuw tabblad)
Uw eigen persoonlijke OV-chipkaart opzeggen (pdf) Indien u niet beschikt over een Mijn OV-chipkaartaccount kunt u met behulp van dit formulier uw persoonlijke OV-chipkaart opzeggen. Beëindiging en teruggave saldo van een persoonlijke OV-chipkaart (pdf)
Uw persoonlijke OV-chipkaart is kwijt of gestolen Een persoonlijke OV-chipkaart die kwijt is of gestolen dient zo snel mogelijk gemeld te worden via de servicelijn van OV-chipkaart. U kunt dan tevens direct een vervangende OV-chipkaart aanvragen. Kosten: € 11,- Bel: 0900-0980